Consilierul guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu, este de părere că deschiderea de noi magazine ale lanţurilor de supermarketuri este un lucru bun, în măsura în care aici se vor vinde cât mai multe produse româneşti. El spune că o "regulă imbatabilă" arată că producţia este stimulată de consum, însă în România problema este că un consum mai mare ajunge să stimuleze de fapt producţia altor ţări, pentru că majoritatea mărfurilor de pe piaţa românească provin din import.
Promoţiile, tombolele şi premiile anunţate i-au făcut pe mulţi români să se înghesuie la inaugurarea magazinelor ale marilor retaileri.
Reţeaua franceză Carrefour a deschis cel de-al 24-lea hypermarket Carrefour din România marţi, 18 octombrie, la ora 8:00, în parcul de retail Colosseum, în Şoseaua Chitilei. Acesta este cel de-al optulea hipermarket Carrefour din Capitală, cu o suprafaţă de vânzare de aproximativ 8.400 mp.
"Lucrurile sunt complicate. Guvernatorul BNR a spus la un moment dat că în economie este ca într-un joc de domino. Când crezi că rezolvi o problemă, se destramă toată construcţia", a comentat Adrian Vasilescu. "Consumul stimulează producţia, este o regulă imbatabilă. Prin particularităţile economiei româneşti, un consum mai mare stimulează producţia, dar nu producţia României, ci producţia altor ţări, de unde importăm", a explicat pentru gândul consilierul guvernatorului BNR
Isărescu: "Sunt foarte multe Carrefour-uri"
Vorbind despre consum şi strategia de dezvoltare pe termen lung a României, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a atras atenţia la începutul anului asupra tipului de creştere economică pe care îl generează marile lanţuri de magazine. "Sunt foarte multe Carrefour-uri. Nu spun că sunt rele, dar când sunt prea multe, trebuie să te gândeşti ce fel de creştere economică generează", a declarat Mugur Isărescu.
Adrian Vasilescu spune că e