Cel mai mare producator auto privat din China, Geely Holdings Group, a anuntat ca ar putea colabora cu guvernul chinez pentru a achizitiona divizia Volvo a Ford Motor.
De asemenea, Beijing Automotive Industry Holdings a licitat pentru divizia Saab, detinuta de General Motors, iar Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery incearca sa cumpere Hummer, tot de la GM, marcand primele miscari serioase ale Chinei de a intra pe piata auto occidentala, relateaza Bloomberg.
Daca reusesc, producatorii chinezi s-ar confrunta cu problema atingerii ratei profitabilitatii, prin constructia unui numar redus de masini, un lucru pe care nici GM si nici Ford nu l-a reusit.
"Dureaza decenii sa-ti faci un nume, sa devii un brand recunoscut. China vrea sa faca acest lucru mult mai repede, in doar cinci ani", a spus Jim Hossack, analist al pietei auto la AutoPacific, din California.
Pana in 2015, Geely intentioneaza sa vand 66% din productia sa in afara granitelor Chinei, comparativ cu 5%, in primul semestru din acest an.
Producatorii chinezi au incercat sa intre pe pietele occidentale inca din 2006, fara succes. Geely nu a mai reusit sa produca masina 7151CK, pe care o prezentasera la targul auto din Detroit, iar Chery Automobile, cel mai mare producator chinez cu propriile branduri, si-a amanat planurile de a exporta pe pietele dezvoltate.
Cel mai mare producator auto privat din China, Geely Holdings Group, a anuntat ca ar putea colabora cu guvernul chinez pentru a achizitiona divizia Volvo a Ford Motor.
De asemenea, Beijing Automotive Industry Holdings a licitat pentru divizia Saab, detinuta de General Motors, iar Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery incearca sa cumpere Hummer, tot de la GM, marcand primele miscari serioase ale Chinei de a intra pe piata auto occidentala, relateaza Bloomb