În cel mai aglomerat sezon pentru acest domeniu, retailerii online nu-şi pot livra produsele din cauza condiţiilor meteo nefavorabile . Cele mai mari magazine online se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cuprinsă între 16 şi 18% pentru decembrie. Zăpada le-a luat însă prin surprindere, dându-le planurile peste cap.
Perioada Sărbătorilor de iarnă este cel mai aglomerat sezon pentru retailul online, cu încasări de aproximativ 7,5 miliarde de dolari. Mai mult, în acest an, magazinele de profil estimează vânzări-record. Drumurile înzăpezite îngreunează însă livrările produselor, informează publicaţia germană „Deutsche Welle". Cele mai afectate sunt ţările din Arhipeleagul Britanic. Camioanele gigantului Tesco, cel mai mare retailer online din Europa, ajung cu greu în Marea Britanie. Mai mult, potrivit site-ului direct.tesco.com, compania anunţă că „nu pot accepta comenzi noi din unele regiuni", printre care şi Scoţia, „din cauza condiţţilor meteorologice aspre care au cauzat o aglomerare de comenzi".
SCOŢIA, CEA MAI AFECTATĂ
De asemenea, Sainsbury şi Asda au sistet temporar livrările în regiune. Cu aceleaşi probleme se confruntă şi site-urile de cumpărături online Amazon şi Firebox, cel din urmă anunţând că nu mai garantează livrările peste noapte, potrivit BBC. Compania britanică Marks&Spencer a anunţat că nu mai preia comenzi cu livrare la domiciliu, iar lanţul de magazine Boots nu mai oferă serviciul de livrare în 24 de ore. Curierul Parcel Force a informat că nu mai acceptă comenzi din Glasgow, Edinburgh, Perth şi Aberdeen până când nu este „convins" că poate onora livrările pentru Crăciun. Similar, compania de curierat Home Delivery Network, care lucrează cu peste 350 de retaileri, a anunţat că serviciile sale vor fi „limitate". „Cred că oamenii nu vor vrea să rişte şi vor merge la magazine locale în loc să cumpere online", a declarat Natalie