Pe o piaţă care continuă să se contracte în acest an din cauza reducerilor de salarii şi a disponibilizărilor anunţate în sistemul public şi în cel privat, retailerii pariază pe promoţii mai mult ca în 2009. Reducerile de preţuri ajung chiar şi la 40% în hipermarketuri, iar pe pieţele cele mai afectate de declinul consumului - precum electro-retailul şi comerţul cu mobilă - puţine reţele de magazine au transferat în preţ majorarea de TVA de la 1 iulie, luându-şi astfel riscul de a se adânci şi mai mult în vârtejul scăderilor de vânzări. Pe termen scurt, promoţiile aduc creşteri chiar şi de patru ori ale rulajelor, însă consultanţii atrag atenţia că pot afecta sănătatea financiară a unei companii din cauza reducerii profitului.
"Toată lumea caută preţul cel mai mic în magazine în perioada aceasta. Gospodinele, în special, ştiu preţurile pe dinafară pentru că fac comparaţii între magazine", afirmă Marius Caluian, directorul companiei de cercetare a pieţei MEMRB.
Preţul mic stă şi la baza tuturor strategiilor de marketing ale retailerilor mari de pe piaţă, iar acest lucru se vede cu ochiul liber în campaniile de comunicare ale reţelelor de magazine.
"Preţuri mici pe tot parcursul anului", "Hiper-reduceri de preţ" sau "- 40% pentru sute de produse de vara" sunt doar câteva dintre sloganurile cu care supermarketurile şi hipermarketurile încearcă să atragă clienţi în acest an.
"Vom continua campania de comunicare existentă bazată pe preţuri mici, monitorizând şi ajustând preţurile faţă de concurenţă, vom renegocia preţurile de aprovizionare cu furnizorii şi vom creşte preţurile numai în cazul în care nu avem alte opţiuni. De asemenea, vom continua să investim în practicarea unei politici de preţuri mici pentru produsele marcă proprie", spune Raluca Pavel, directorul de marketing al Mega
Image, cea mai mare reţea de supermarketuri d