Actul normativ prevedea, în principal, obligaţii în sarcina birjarilor care nu aveau voie să circule decât la pas, trebuiau să nu stropească pietonii şi să circule cu multă atenţie prin locurile strâmte.
Data de 11 octombrie a fost desemnată Ziua Permisului Auto Românesc. Sărbătoarea a fost aleasă în funcţie de data când a intrat în vigoare primul regulament pentru circulaţia autovehiculelor, publicat în Monitorul Oficial la 11 octombrie 1913.
Prima încercare de reglementare juridică referitoare exclusiv la domeniul circulaţiei pe drumurile publice a avut loc, în România, în anul 1859, când s-a elaborat cu titlu experimental primul regulament intitulat "Ordonanţa pentru reglementarea trăsurilor în Bucureşti".
Actul normativ prevedea, în principal, obligaţii în sarcina birjarilor care nu aveau voie să circule decât la pas, trebuiau să nu stropească pietonii şi să circule cu multă atenţie prin locurile strâmte.
Acest act experimental rămâne în vigoare timp de 9 ani, până în 1868, când Consiliul Comuna1 al Capitalei a votat la 9 aprilie un "Regulament pentru trasurile de piaţă şi Bucureşti" care prevedea printre altele că „nimeni nu e volnic a conduce trasura fara livret”; trasurile sa fie curate şi de buna stare, iar hrana cailor sa fie: fan, ovaz şii orz, caci orice trasura cu cai in stare de slăbire se va opri d-a mai circula; conducatorii sa fie imbracati curat, cu haine cuviincioase; conducatorii n-au voie a fuma cand sunt in mers cu muşterii; birjarii prinşi pe capra beti, se vor aresta; toate trasurile vor avea, noaptea, felinare aprinse”.
La Focşani, primul „regulament asupra birjelor şi circularea lor în oraşul Focşani” a fost adoptat abia în 1886, autorităţile de atunci dorind să arate că sunt preocupate pentru buna organizare a deplasării vehiculelor,
Regulamentul prevedea în principal obligaţiile care cădeau în sarc