Ministrul Economiei, Adriean Videanu (foto), a declarat ieri, la Braşov, că societatea IAR Ghimbav are mai multe soluţii de supravieţuire în viitor, dar că scopul principal al statului român este să o privatizeze. „Noi dorim o privatizare care să creeze o valoare în viitor, nu care să ne aducă acum mulţi bani”, a explicat Videanu, care a adăugat că Ministerul Economiei are o altă abordare decât cea a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), această din urmă urmărind obţinerea unor sume mari şi imediate pentru vânzarea acţiunilor pe care le deţinea la companiile din portofoliu.
Cei de la IAR Ghimbav i-au prezentat ministrului o serie de soluţii, cum ar fi extinderea joint-venture-ului încheiat cu Eurocopter sau chiar o strategie prin care societatea să devină una strategică şi să fie păstrată în portofoliul statului pentru cel puţin cinci ani. Videanu s-a arătat mult mai deschis primei soluţii, decât celei care privea păstrarea sa la stat, dar a spus că există şi posibilitatea alocării unor fonduri pentru investiţii, deoarece Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie deţine sume care pot fi folosite în acest mod.
Videanu a mai susţinut că la Ghimbav s-a urmărit o privatizare imobiliară şi că, pentru a nu se mai ajunge la o asemenea soluţie, a discutat, împreună cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, crearea unei asocieri între IAR Ghimbav, Primăria Braşov şi Aeroclubul din Ghimbav, în scopul realizării unui aeroport pentru avioane de mici dimensiuni, cu piste de 1.300 - 1.500 de metri. De altfel, reprezentaţii IAR Ghimbav, sindicatele şi conducerea, au fost chemaţi la minister pe 27 martie pentru analiza situaţiei companiei şi pentru fixarea unei strategii de privatizare a societăţii braşovene.
Ministrul a precizat că priorităţile sale sunt strategia energetică a României şi o politică de reindustrializa