Opel Corsa 2011 / Foto: Axel Wierdemann De obicei o idee mai conservatori, designerii de la Opel par să fi dat lovitura cu noul coupé de la Astra. Dincolo de inversarea celor două cuvinte care îl definesc ca model, acum numindu-se GTC Astra, versiunea sportivă a deja celebrei compacte arată demenţial, saltul de la o generaţie la alta fiind chiar mai mare decât în cazul gamei de bază!
Pozele sunt destul de grăitoare în acest sens, dar tot experienţa personală este definitorie. Personal, ca unul care cunosc bine modelul, atât în generaţia sa anterioară, cât şi în cea prezentă, cred că avem de-a face, de departe, cu cel mai reuşit design Opel din ultimii ani. Chiar dacă trebuie să respire un aer comun cu versiunea în cinci uşi, GTC Astra nu împarte la nivel de design cu acesta decât oglinzile, antena şi mânerele portierelor, conform declaraţiei oficiale făcute de constructori. Vi se pare greu de crezut? Totuşi aşa stau lucrurile, deoarece restul componentelor caroseriei au fost restilizate în conformitate cu caracterul sportiv imprimat maşinii. Mai simplu, aspectul e evident asemănător, dar mai agresiv şi totodată liniile sunt redesenate pe noile dimensiuni. În plus, a primit jante noi, plus faruri şi stopuri cu tehnologie LED, toate de mare efect vizual.
Singura versiune diesel existentă pe GTC Astra este motorul de 2.0 litri şi 165 CP. Propulsorul se potriveşte bine cu maşina, chiar dacă oferă un moment maxim doar între 1.750 şi 2.500 rpm, aşadar, pe o plajă cam mică de turaţii. Cum valoarea acestuia se ridică însă la 380 Nm, maşina se descurcă excelent atunci când este turată puternic, peste media firească la care supui de obicei un diesel. La fel de adevărat este însă şi faptul că motorul devine destul de vocal atunci când acul turometrului urcă spre zona roşie. Angrenajul de sub capotă este întregit de o transmisie manuală în şas