Cu o siguranta uluitoare, ministrul Athanasiu a prezentat presei, saptamana trecuta, izbanzile primului si singurului an de mandat si, mai ales, strategiile abordarii viitorului invatamantului Cu o siguranta uluitoare, ministrul Athanasiu a prezentat presei, saptamana trecuta, izbanzile primului si singurului an de mandat si, mai ales, strategiile abordarii viitorului invatamantului romanesc pana prin 2009. Ministrul Athanasiu viseaza, ca si altii care au trecut prin biroul din G-ral Berthelot, ca masurile luate il vor propulsa in rama ce inconjoara portretul lui Spiru Haret, intemeietor de scoala romaneasca. Aceasta e trasatura esentiala a ministeriatelor noastre - fata spre trecut si, mai ales, idealizarea trecutului: avem o scoala minunata, dascali nemaipomeniti, elevi exceptionali, manuale si metode didactice la care restul lumii ramane cu gura cascata. Nu poate fi ceva mai anacronic decat sa sustii examinarea draconica a elevilor, in conditiile in care toata lumea civilizata a inteles si a organizat procesul educativ ca pe o desfasurare fireasca nu ca pe o corvoada. Nu exista nicaieri examen de testare in cadrul ciclului de invatamant obligatoriu. La noi, testul acesta nu s-a nascut dintr-o argumentare stiintifica, ci, pur si simplu, pentru ca in 2002 ne-am trezit ca trebuie sa ducem invatamantul obligatoriu pana la 9 ani. La negocierile de aderare (1998-2000), ne-am angajat - la capitolul Educatie - ca pana-n 2001 prelungim durata scolarizarii obligatorii la 9 ani. Ministrul venit dupa alegeri s-a luat cu valul si-a uitat ce semnasem si parafasem. Cand U.E. ne-a batut obrazul, prin 2002, intr-o repezeala, am schimbat legea. Cum semnasem ce semnasem, trebuia ori sa recunoastem ca suntem cascati, ori sa incropim ceva, poate-i aburim pe europeni. Si-am reusit. Am zis ca am trecut la zece clase, dar deloc pregatiti pentru asta (nu tu clase, nu tu programe, nu tu