Grupul de fermieri EuroAvi din Călăraşi, care prelucrează peste 20.000 de tone de carne de pui anual, a ajuns într-un an să exporte 30% din producţie în ţări ca Bulgaria, Germania, Olanda, China sau Thailanda şi să distribuie produse sub brandul "Pui de Bărăgan" către discounterii alimentari şi magazinele de proximitate din partea de sud-est a ţării.
Grupul de la Călăraşi a fost format în 2006 de către şapte acţionari. Unul dintre ei "a pus la bătaie" atunci terenul pentru construcţia abatorului, iar ceilalţi au contribuit cu activitatea firmelor Avicola Dragoş Vodă, Prima Nova şi Avicola Ciocăneşti, toate administrând mai multe ferme de pui.
După un an "exploatat pe jumătate", în care a realizat afaceri de 11,4 milioane de euro (47,9 mil. lei), întrucât compania a inaugurat propriul abator în mai 2009, EuroAvi mizează în acest an pe o cifră de afaceri aproape triplă, în jur de 30 de milioane de euro.
"Producţia a crescut, iar compania a devenit mai cunoscută. Avem din ce în ce mai multe solicitări din afara ţării, iar acum lucrăm la contracte pentru câteva ţări din Africa", explică Puiu Ilisei, preşedintele companiei, evoluţia rezultatelor financiare.
În prezent, compania se numără printre puţinele grupuri de producători care funcţionează conform recomandărilor făcute de Ministerul Agriculturii. Mihail Dumitru anunţă la fiecare ieşire publică faptul că singura şansă a agricultorilor de a deveni competitivi este să se asocieze. Cu toate acestea, din cele circa 106 grupuri recunoscute la nivel local, majoritatea preferă să funcţioneze doar cu numele. În realitate, marfa este vândută de fiecare producător în parte, de cele mai multe ori "fără acte", după cum recunosc mai mulţi membri ai unor astfel de asociaţii.
EuroAvi şi-a dublat anul acesta numărul de angajaţi, ajungând la peste 200 de persoane, dintre care 6 se ocupă de cont