Comparativ cu luna august a anului trecut, în august 2009, inspectorii de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov au avut de rezolvat aproape de două ori mai multe sesizări.
Astfel, potrivit reprezentanţilor ITM Braşov, în august 2009 au fost 98 de persoane care şi-au „pârât” patronii că nu le respectă drepturile, faţă de 58 în august 2008. Dintre acestea, 78 de sesizări au fost direcţionate către Serviciul Control Relaţii de Muncă, alte cinci au intrat în competenţa Serviciului Securitate şi Sănătate în Muncă, iar 12 sesizări au avut ca obiect aspecte ce priveau atât domeniul relaţiilor de muncă, cât şi respectarea securităţii şi sănătăţii în muncă.
„Cele mai frecvente plângeri veneau de la angajaţii care nu-şi primeau drepturile salariale în momentul în care încetează colaborarea cu o anumită firmă. Li se spune cel mai frecvent că nu sunt bani pentru că este criză. De asemenea, nu se acordă drepturile de concediu aferente anului lucrat, nu se acordă plata orelor suplimentare care se efectuează atât în cursul săptămânii, cât şi la sfârşitul săptămânii. Se mai reclamă că nu se dau cele două zile obligatorii pe săptămână. Nu în ultimul rând, se reclamă munca la negru”, a explicat Florin Tomescu, directorul coordonator al ITM Braşov.
Comparativ cu luna august a anului trecut, în august 2009, inspectorii de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov au avut de rezolvat aproape de două ori mai multe sesizări.
Astfel, potrivit reprezentanţilor ITM Braşov, în august 2009 au fost 98 de persoane care şi-au „pârât” patronii că nu le respectă drepturile, faţă de 58 în august 2008. Dintre acestea, 78 de sesizări au fost direcţionate către Serviciul Control Relaţii de Muncă, alte cinci au intrat în competenţa Serviciului Securitate şi Sănătate în Muncă, iar 12 sesizări au avut ca obiect aspecte ce priveau atât domeniul relaţiilor de mu