După modificarea Legii Audiovizualului, Guvernul dă o nouă lovitură agenţiilor de publicitate - reglementează modul în care sunt amplasate şi autorizate mijloacele publicitare.
Legea, iniţiată de Elena Udrea în vremea când era ministru al dezvoltării regionale, a fost contestată în unele organe de presă, încă din vremea când era proiect, o parte din agenţiile de publicitate arătându-se deranjate de faptul că acest segment de piaţă ar putea fi reglementat.
Dacă până în prezent vedeam panouri publicitare, luminoase sau nu, anunţuri, bannere etc. pe diverşi stâlpi, în locurile din imediata apropiere a locuinţelor, pe mijloacele de transport în comun etc., noua lege publicată deja în Monitorul Oficial interzice amplasarea mijloacelor de publicitate în anumite zone şi pe anumite construcţii.
Printre acestea se numără spaţiile naturale protejate de interes naţional şi internaţional; locurile de joacă sau locurile de odihnă situate lângă blocuri; sediile administraţiei publice locale şi centrale şi ale instituţiilor publice; arborii; zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor; obiectele de artă monumentală; monumentele istorice; clădirile în stare avansată de deterioare dacă este afectată structura de rezistenţă şi/sau stabilitatea şi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii; incinta şi elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, a scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice; interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere, în zonele în care des¬făşurarea în condiţii normale a traficului ar putea fi perturbată; parapetele şi/sau pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri; stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie; zona de protecţie a autostrăzilor, mijloacele de trans¬po