Intrebari despre preturi, nivelul angajarilor si alti factori de acest fel pot aparea pe masura ce business-ul tau creste. Un plan de afaceri detaliat si revizuit in mod continuu te poate ajuta sa iti mentii scopurile proaspete in minte si sa “carmesti” compania catre tintele dorite, scrie Entrepreneur.com.
Iata cinci intrebari cheie si cum ar trebui business plan-ul tau sa te ajute sa raspunzi la ele:
1. Preturile practicate de mine sunt corecte?
La acest punct sunt doua componente esentiale care trebuie incluse in business plan:
- Judeca daca pretul cerut de tine se aliniaza mesajului tau. Daca tu pretinzi ca oferi un serviciu sau produse de inalta calitate, nu poti sa vinzi ieftin intrucat ai risca sa iti anulezi mesajul de marketing. Ar trebui sa iti setezi preturile in functie de nivelul calitativ, altfel risti sa starnesti confuzie pe piata.
- Planul tau de business trebuie sa includa veniturile si costurile per unitate, precum si costurile totale directe. Acesti factori te pot ajuta sa determini constrangerile ce au legatura cu a face profit. Trebuie sa acoperi costurile, care pot implica cheltuieli mai departe de costurile directe cu a cumpara si a vinde, precum chiria.
2. Imi pot permite sa angajez?
Mai ales daca esti seful unei companii nou infiintate, poate nu realizezi ce impact puternic poate avea angajarea, sau, din contra, neangajarea unui om. Ce s-ar intampla daca ai mai angaja un om de vanzari? Iti poate rezolva anumite probleme o persoana care sa se ocupe de probleme administrative?
- Intoarce-te la planul tau de business si calculeaza ce se intampla daca adaugi pe nota de plata un nou salariu si beneficiile adiacente. Vezi daca angajarea unui nou om iti va aduce, in timp, mai mult profit sau, din contra, va creste costurile
- O alternativa ar fi sa angajezi part-time.
3. Respect s