Echipa "Croazierei" a descoperit la Galati cea mai veche nava fluviala in functiune cu motoarele originale de acum 152 de ani. Cititi si:
Afacere buna cu vase pe banda * Pasagerele, la cimitir * In bacul personal: papornitele la bord! * Jurnal de Croaziera - In cautarea vasului pierdut * Blog Croaziera Cel mai vechi vapor din lume, aflat la Galati, are motor cu aburi mai batran decat Romania si e condus cu joystick-ul. Nava "Tudor Vladimirescu", in varsta de 152, se pregateste sa intre in Cartea Recordurilor.
In 1854, pe vremea cand Romania nici nu exista pe harta lumii, navei Tudor Vladimirescu i se faceau ultimele teste. Vaporul a fost faurit in atelierele ungare "Ganzdanubius" din Budapesta, fiind dotata cu o masina cu aburi de ultimul tip la acea vreme. Pentru ca pe atunci nu se inventase nici macar elicea, vaporul a fost conceput sa inainteze cu zbaturi, pale din lemn montate la periferia unei roti. Nava a fost initial un impingator care trebuia sa ajute navele fluviale care treceau prin zona dunareana a Portilor de Fier. Dupa primul razboi mondial, Romania a luat drept prada de razboi vaporul, ajuns in dotarea armatei austro-ungare. Romanii i-au schimbat numele in "Sarmisegetuza", au reconstruit-o in 1919 si au relansat-o la apa transformand-o in pasager.
SCAPATA DE HOTI. In 1954 a fost adusa la Tulcea si aici si-a facut veacul pana in 1993, cand a fost scoasa pe mal si dusa la Parcul Rece. Aici putea sa ajunga victima sigura pentru hotii de fier vechi. Piesele de la motor, din cupru, cantarind tone, au fost ascunse de privirile hotilor de fier vechi, pentru ca cineva care nu a tinut prea mult la valoarea estetica le daduse cu vopsea verde. In 2003, cei de la compania Navrom s-au gandit sa renoveze vaporul. Din momentul in care a fost lansat la apa acum trei ani, "Tudor Vladimirescu" a devenit cel mai vechi vapor fluvial in functiune, pent