Nu există nici o îndoială că Google+ a devenit rapid cea mai de succes reţea de socializare pe care a lansat-o vreodată Google, strângând mai mult de 25 de milioane de utilizatori în câteva săptămâni. Deşi este încă la mare distanţă în urma bazei de utilizatori ai Facebook, care numără peste 750 de milioane utilizatori, platforma socială de căutare a companiei se pare că a atras atenţia Facebook, în special cu recenta lansare a Google+ social games, scrie portalul gigaom.com.
Google+ a fost salutat de mulţi utilizatori, printre altele pentru că are un design atractiv şi este uşor de folosit, mai scrie sursa citată. Faptul că a fost permisă utilizarea de pseudonime a născut critici din partea unora dintre utilizatori, însă până la urmă a fost bine primită. Potrivit comScore, Google+ a ajuns la 25 de milioane de utilizatori, o creştere de peste 10 ori mai rapidă comparativ cu orice alt serviciu din istoria reţelelor sociale.
Săptămâna trecută, Google a adăugat platformei sale noi jocuri, cum ar fi popularele Angry Birds şi Bejeweled. Iar intrarea pe această piaţă a atras cu siguranţă atenţia Facebook, deoarece jocurile în reţea reprezintă unul dintre motoarele generării de mari de venituri şi de implicare într-o reţea mai mare, datorită unui parteneriat cu Zynga, liderul în domeniul jocurilor.
Drept răspuns, Facebook şi-a optimizat rapid parametrii legaţi de oferta de jocuri, pentru a-i face mai atractivi pentru dezvoltatori precum Zynga.
Ca McDonald's şi Starbucks
Unii oficiali ai Facebook au descris eforturile Google de a concura cu Facebook ca fiind similare cu cele ale McDonald's de a concura cu Starbucks (cu toate că s-ar putea fi să nu fie cea mai bună comparaţie din punctul de vedere al Facebook, deoarece o serie de analişti cred că intrarea McDonald's în afacerea cu cafea a pus presiune concurenţială considerabilă asupra Starbucks)