Vanzarile de autovehicule si-au incetinit scaderea la 50% la nivelul lunii martie, cu un volum de 14.812 unitati, in comparatie cu declinul de peste 60% din primele doua luni, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Demararea programului de innoire a parcului auto, un inceput de creditare, dar si eforturile dealerilor in ceea ce priveste discounturile au dus la o usoara dezghetare a vanzarilor de masini", a declarat Ernest Popovici, presedintele APIA. Potrivit statisticilor APIA, singurele marci de autoturisme care au inregistrat cresteri in primul trimestru au fost Hyundai si Suzuki, cu un avans de 24%, respectiv 524%. Astfel, in primul trimestru din acest an Hyundai a fost cea mai vanduta masina de import, potrivit APIA, in conditiile in care in primul trimestru din 2008 brandul coreean se situa pe locul opt.
Cum se explica avansul unor marci pe o piata care cade
"Mai multe marci din piata auto vand atat pe piata locala, dar si exporta pe alte piete. Este singura explicatie logica pentru volumele pe care le-au atins. Piata auto este in prezent la fel de proasta cum era si acum cateva luni", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. el nu a precizat insa despre ce marci este vorba.
Datele centralizate de ZF arata ca in cazul marcii Hyundai vanzarile din luna martie au fost de 1.262 de autoturisme, in timp ce in Romania au fost inmatriculate in aceeasi luna doar 378 de masini, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului de Interne. In cazul Suzuki s-au vandut peste 500 de autoturisme, dar s-au inmatriculat 92 de unitati, potrivit acelorasi surse.
Reprezentantii celor doua marci nu au oferit niciun comentariu legat de avansul vanzarilor in primul trimestru. @N_P