www.google.com. In caseta alba tasteaza numele tau sau al afacerii tale. S-ar putea sa ai surprize. Si nu dintre cele mai placute.
John este unul dintre acei angajati obisnuiti, impecabili, mereu prompti si punctuali, care lucreaza pe Wall Street. De curand, i-a venit o idee - sa caute pe motorul de cautare google.com propriul nume. Parea sa fie o activitate reconfortanta si chiar interesanta pana cand, in stanga paginii a gasit un link mare, ingrosat, cu numele sau. Acesta trimitea la o condamnare de pe vremea cand, in campusul universitar, John participase (oarecum impotriva vointei sale) la o bataie intr-un bar. Trecusera cativa ani de atunci, acuzatiile fusesera retrase, John are acum un cazier curat si... lucreaza pe Wall Street. Si totusi. Daca cineva il cauta pe Google, va gasi acest link. "Daca vreun angajator tasteaza numele meu pe vreun motor de cautare, cu siguranta il angajeaza pe celalalt candidat", spune John.
In mod cert, nu este nevoie sa fii vreun star hollywoodian urmarit de paparazzi pentru a avea o reputatie indoielnica in lumea "worldwide". Orice poate spune/scrie orice online (s-a estimat ca se inregistreaza 1,6 milioane de posturi pe zi), iar noile gadgeturi si motoare de cautare performante nu fac decat sa ne apropie din ce in ce mai mult si mai repede acei cativa biti de informatie incriminatoare care pluteste ca un nor deasupra reputatiei noastre impecabile. Aceasta realitate destul de terifianta pentru unii a adus un nou tip de "politie", un nou gen de companie care sa se ocupe de repararea reputatiei online. ReputationHawk, International Reputation Management, Reputation Defender, Done! SEO, toate fac parte din categoria noilor organizatii specializate in restabilirea statutului pe internet.
"Orice persoana poate avea surprize atunci cand vine vorba despre lumea virtuala, chiar si cei mai buni dintre noi",