Firme de lux de la L'Oreal la Gucci se confruntă cu o nouă competiție pe piața de lux a Chinei, în valoare de 33,7 miliarde de dolari: firmele locale chinezești.
Shanghai Jahwa United Co., înființată acum mai bine de un secol, vinde o gamă largă de produse, inclusiv parfumuri de 1.000 de yuani (159 dolari), a căror ambalaj este conceput de Demos Chiang, strănepotul lui Chiang Kai-Shek, liderul partidului naționalist chinez Guomintang, și primul președinte al Taiwanului.
Eve Group deține mai mult de 400 de buticuri care vând propriul brand de lenjerie bărbătească pentru clienți faimoși printre care se numără și Zhang Yimou, cunoscutul regizor de film și Jet Li, celebrul actor de filme de arte marțiale. Alte branduri de lux chinezești încearcă să atragă o națiune de consumatori care doresc să celebreze istoria îndelungată a țării lor și bogata moștenire culturală, anunță agenția de știri Bloomberg.
Citește aici despre invazia telefoanelor „made in China”
Vezi aici și un reportaj inedit la fabrica Apple din China
„Sectorul manufacturier chinezesc era foarte înapoiat acum 30 de ani, iar consumatorii adorau și copiau produsele și ideile străine”, a declarat Ge Wenyao, președintele Jahwa. „Produsele străine sunt încă bune, însă aura care le însoțea s-a disipat”.
A treia țară ca număr de milionari
Această reorientare către produse scumpe este o transformare importantă pentru industria chinezească de consum, care, în general, a fost asociată cu imitații ieftine. Iar ambiţia brandurile chinezești întreţine şi accentuează o concurență acerbă pentru brandurile și produsele de lux străine pe piața chinezească. „Nu există niciun motiv pentru care China nu va putea să-și dezvolte propriile produse de lux”, a declarat Ashok Sethi, șeful departamentului de cercetare a pieței de consum la TNS Research International.„Multe firme