Tensiunea de pe piaţa muncii este la maxim; Directorii de HR ai firmelor care mai angajează sunt inundaţi de CV-uri; H&M a primit 100 de aplicaţii pentru fiecare post încă din prima zi, după ce a anunţat că angajează şase manageri.
Noile magazine pe care le va deschide retailerul Hennes & Mauritz (H&M) în Bucureşti au incitat sute de absolvenţi de facultate să aplice pentru poziţiile deschise de gigantul suedez încă în prima zi de la anunţarea lor. Firma caută personal pe poziţii de middle-management pentru primele şase magazine, care urmează să fie deschise în luna martie a anului viitor.
Situaţia de pe piaţa muncii este din ce în ce mai dură, orice job anunţat fiind vânat de zeci şi sute de absolvenţi în doar câteva ore.
Majoritatea slujbelor nou-create sunt în IT, software sau centre de servicii. Numărul mare de aplicaţii este favorizat şi de posibilitatea de a le trimite online, automat, astfel încât pentru directorii de HR devine din ce mai dificilă procesarea CV-urilor. În aceste condiţii, mulţi revin la căutarea de persoane prin recomandări.
Pe site-ul de specialitate BestJobs au fost postate luni şi marţi peste 850 de CV-uri pentru poziţiile de la H&M, cele mai accesate posturi fiind pentru conducerea magazinelor (140 de aplicaţii), departament manager (138 de aplicaţii) sau pentru departamentul de merchandising (promovarea şi susţinerea activităţii comerciale la punctul de vânzare, în scopul optimizării vânzărilor), unde apar 131 de CV-uri.
"Primim câte 60- 70 de CV-uri pentru fiecare poziţie deschisă, iar numărul aplicaţiilor a crescut semnificativ faţă de anii anteriori", susţine Delia Blăjan, direc-torul de resurse umane al Adobe România, care are în prezent 30 de poziţii deschise pentru poziţii de dezvoltatori de software sau administratori de baze de date.
În cazul complexulu