Uite că a venit şi toamna 2013, de la care românii au avut atâtea aşteptări. Ar fi trebuit să fie o toamnă mai specială, pentru că în cele trei luni care urmează avem multe termene la care sunt prevăzute măsuri de bun augur pentru afacerile românilor şi nu numai ale lor. Dar toate semnele de până acum arată că şi aceasta va fi o toamnă ca oricare alta, fără prea multe schimbări faţă de cele dinaintea ei.
În această toamnă, spre exemplu, ar trebui să duduie deja utilajele pe viitoarea autostradă Comarnic-Braşov. Şi să duduie bine, nu doar pentru că dlui deputat Victor Ponta îi ticăie numărătoarea inversă („Dacă nu va fi gata până în 2016, nu mai candidez la Parlament“, după cum promitea astă-iarnă). Ci şi pentru că este jenant ca, după şase ani de la aderarea la UE şi după mai mulţi ani de finanţări europene pentru marea infrastructură să nu poţi trece Carpaţii, în România, pe o autostradă. Pentru a se încadra în limita de timp stabilită (2016), autostrada respectivă ar trebui să înainteze cu cel puţin 50 de metri pe zi, dar încă nu se mişcă nimic şi abia pe 30 octombrie este prevăzută semnarea unui contract.
Tot în această toamnă ar trebui să consemnăm intrarea României în rândul ţărilor civilizate în care dacă întârzii cu trenul primeşti despăgubiri de la transportatorul feroviar naţional. Dar noi avem o derogare, obţinută în 2009 pentru că, în urmă cu patru ani, nu stăteam deloc bine cu infrastructura feroviară şi CFR Călători, cu întârzierile sale astronomice, ar fi dat faliment în câteva ore. Acum stăm ceva mai bine cu liniile ferate, astfel că CFR Călători ar da faliment un pic mai târziu din cauza întârzierilor: în câteva zile.
Ca în oricare altă toamnă, în jurul datei de 15 septembrie începe şcoala. Cum îi întâmpinăm pe copii? Ca în oricare altă toamnă: cu şcolile nerenovate, cu rechizite mai scumpe decât cele din anul precedent (încă nu s-au