Un primar al unui orasel bavarez intinde mana pofticios la un stand cu lactate de la Targul BIOFACH din Nürnberg. Dupa cateva inghitituri de branza si lapte de iapa, lui Thomas Müller ii creste ingrijorator pulsul si are mari dificultati de respiratie. Salvarea vine tarziu, dupa mai bine de jumatate de ora, relateaza radioul regional. Intre timp, primarul din Bayerisch Eisenstein e in afara de orice pericol, insa alergia sa ecvina i-a jucat o festa, la cel mai mare targ german de produse ecologice. E un caz izolat, de regula produsele marcate BIO, ECO sau ORGANIC vin in intampinarea sanatatii si a starii noastre de bine. Chiar daca, pentru unele dintre ele, trebuie sa bagi mana mai adanc, in buzunar.
Intre 16-19 februarie a avut loc la Nürnberg a cincea editie a Targului international de produse ecologice, BIOFACH si Vivaness 2011. Peste 2500 de firme au expus la targ noutati din domeniile produselor alimentare, cosmetice si textile. Pe val sunt cosmetica si imbracamintea ecologica. La paradele de moda organizate la targ, manechinele au fost „verzi“, iar Miss Germania a pledat pentru frumusetea naturala.
BIO-racheta
„Daca, la prima editie a BIOFACH, Romania a fost prezenta doar cu sapte firme si aveam probleme sa le identificam pentru participarea la targ, anul acesta numarul lor a crescut la 17“ ne-a spus Cristian Mateescu, consul si consilier economic la Consulatul General al Romaniei de la München. O lista cu firmele romanesti inregistrate de organizatori anul acesta, poate fi gasita aici.
Miere, fructe de padure, cereale. BIO-produsele romanesti se inscriu mai cu seama in sfera de livrare a materiei prime. Romania e inca la inceput pe piata furnizoare de materii si produse ecologice. Speranta cea mare este in gasirea unor piete largi de desfacere, pe plan international. Cu o constiinta a consumatorului de BIO-