GOOGLE a decis să instituie un fond de 60 de milioane de euro pentru a ajuta organizaţiile de media din Franţa să-şi îmbunătăţească operaţiunile online, după ce publisherii francezi îi ceruseră companiei americane să plătească o taxă pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile lor.
Decizia a fost luată după mai multe luni de negocieri între compania americană şi publisherii francezi, care au cerut, în luna septembrie a anului trecut, Guvernului lor să elaboreze un proiect de lege prin care motoarele de căutare, precum Google, să le plătească o taxă "pe drepturi de autor" pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile de presă franceze.
O astfel de taxă impusă Google însemna ca motorul de căutare să plătească o anumită sumă pentru fiecare lecturare a unui articol către care sunt direcţionaţi internauţii.
Ministrul Culturii din Franţa, Aurélie Filippetti, s-a exprimat în favoarea acestui tip de taxă, supranumită şi "taxa Google", care urma să fie aplicată motoarelor de căutare.
La rândul său, Google a ameninţat, într-o adresă transmisă Guvernului francez, că nu va mai indexa site-urile de presă din Franţa, dacă va fi obligată să plătească această taxă. Compania Google "nu poate accepta" ca instaurarea unui astfel de drept să-i afecteze existenţa şi "se va vedea pusă în situaţia de a nu mai indexa site-urile franceze", scria grupul într-o adresă transmisă la cabinetele mai multor ministere din Franţa. Google mai spunea că, direcţionând internauţii, furnizează patru miliarde de click-uri pe lună paginilor de internet deţinute de publisheri francezi.
Din punctul de vedere al Google, o asemenea lege ar fi dus la limitarea accesului la informaţii, pentru că motorul de căutare urma să reducă numărul site-urile franceze indexate.
Potrivit noii înţelegeri, în afară de crearea fondului (Digital Publishing Innov