Noul program de înnoire a tehnologiilor Opel se anunţă unul de mare succes. Renaşterea dieselului presupune o nouă unitate CDTI alimentată cu motorină cu cilindreea redusă de la 1.7 litri la 1.6 litri. Aceasta va anima pentru început MPV-ul Zafira Tourer, urmând a fi transplantată ulterior şi restului familiei Astra.
Cel mai curat diesel commonrail cu injecţie directă de motorină, disponibil pentru început în compania popularului Opel Zafira Tourer, va respecta normele Euro 6 ce vor intra în vigoare din 2014. Montat pe monovolum, acesta va avea emisii de 109 grame CO2 la km şi se va mulţumi cu doar 4,1 litri de motorină la sută. Pe viitoarele versiuni Astra ecoflex, emisiile se vor situa sub pragul de 100 grame iar ca şi consum mediu, specificaţia din fişa tehnică va începe cu cifra 3 în faţă, concurând astfel versiunea 1.6 TDI BlueMotion de pe Golf VII.
Agregatul cu autoaprindere prin compresie de 1.6 CDTI generează 136 CP şi 320 Nm, adică cu 6 CP şi 20 Nm mai mult ca dieselul 1.7 CDTI superior în cilindree existent acum în gamă. Curba de cuplu va fi revizuită iar ca timbru sonor, trăncănitul de diesel va deveni pentru totdeauna istorie.
La fel cum actualul 1.7 CDTI este declinat pe Astra în două trepte de putere, de 110 CP (cuplu maxim 260 Nm) şi 130 CP (300 Nm), şi noul 1.6 CDTI din noua familie de diesele va coabita sub capota diferitelor modele Opel în diverse nivele de putere. Consumurile versiunilor 1.6 CDTI se vor cifra cu 0,5 până la 0,8 litri la sută mai economice în funcţie de model.
Blocul motor este construit integral din aluminiu, greutatea scăzând cu 25 kg, iar sistemul de injecţie lucrează la o presiune de 2.000 bari (1.500 de bari la actualul 1.7 CDTI) . Distribuţia fiind pe lanţ, se extinde astfel la un rulaj de peste 200.000 de km necesitatea anumitor operaţiuni specifice în service.
Printre alte noutăţi Opel se anunţă pri