Şoferii ar putea avea parte de drumuri mai bune, iar Ministerul Transporturilor şi-ar mai putea reduce din cheltuieli. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) intenţionează să interzică prin lege plombarea drumurilor.
"Îl repari şi oricum sare plomba mai încolo. Deci, nu asta e soluţia, să plombezi. Chiar vorbeam cu doamna ministru şi noi o să băgăm în Guvern o strategie în sensul că dom'ne, hai să renunţăm la plombări şi când facem o întreţinere să o facem, să spunem aşa tehnic şi ştiinţific", a declarat Daniela Drăghia, director CNADNR.
3.000 de km de drumuri plombate
Pentru 2010 oficialii Ministerului Transporturilor au estimat la aproximativ 2 miliarde de lei (circa 476 milioane de euro) investiţia necesară pentru lucrările de întreţinere a drumurilor naţionale. Suma alocată prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2010 a fost de 435.159.000 lei, adică o cincime din necesarul estimat.
Aproximativ 3.000 de km au fost programaţi să fie plombaţi în cursul anului trecut. "Pe lângă lucrările de întreţinere curentă în cadrul acestui necesar sunt cuprinse şi lucrări de întreţinere periodică - tratamente bituminoase, straturi rutiere foarte subţiri, covoare asfaltice, reciclare in situ - la partea carosabilă pe o lungime de 2.994 km", arată datele de la CNADNR.
Lungimea reţelei de drumuri naţionale din România este de circa 16,5 mii de km de drumuri naţionale, din care 15,6 mii de km sunt administraţi de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), restul fiind în administrarea municipiilor. Mai mult de jumătate dintre drumurile naţionale care figurează ca modernizate au durata de exploatare depăşită, potrivit datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Dintre drumurile naţionale nemodernizate, 99,72% au durata de exploatare depăşită.
Oficialii companie