Un proiect de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor din Şedinţa de Consiliu General ce de joi, 31 octombrie, propune ca Primăria Capitalei să se retragă din Asociaţia Europeană POLIS, o reţea din care fac parte oraşe şi regiuni europene care dezvoltă împreună tehnologii şi politici inovative pentru transportul în comun.
O decizie propusă consilierilor generali de primarul Sorin Oprescu pare că sfidează starea transportului din Bucureşti, dar şi reacţia a o parte dintre participanţii la trafic din Capitală.
Recent, mii de biciclişti au ieşit în stradă, manifestaţie prin care ONG-urile de profil au protestat împotriva politicilor municipalităţii în ceea ce priveşte transportul în comun şi pe cel alternativ, pe care unii le consideră făcute prost sau deloc aplicate.
Apoi, societatea civilă a acuzat Primăria Capitalei că a anunţat, în fişa de înscriere de la Comisia Europeană, mai multe măsuri pe care trebuia să le aplice în timpul Săptămânii Europene de Mobilitate, program ce are loc anual în fiecare vară în zeci de oraşe din Uniunea Europeană, fără însă a le şi aplica.
În acest timp, campanii de informare şi de încurajare a transportului alternativ sunt lansate periodic atât de societatea civilă, cât şi de canalele media. Cea mai recentă acţiune de acest fel a fost campania „Bicicleşti“ prin care s-a obţinut închiderea Bulevardelor Kiseleff şi Calea Victoriei pentru două zile, la insistenţa Gândul şi ProSport.
Cu toate cele expuse mai sus, primarul Oprescu pare să nu fie foarte afectat, iar prin această măsură pare mai degrabă că ignoră dorinţa a unei părţi consistente din cetăţenii oraşului.
PMB: Muncipiul Bucureşti nu a fost activ în cadrul Asociaţiei. RATB nu are bani de cotizaţie
În mod surprinzător, motivaţia prezentată în proiectul de lege al Primăriei Generale ţine chiar de lipsa necesităţii unei colaborări cu o