Odată cu liberalizarea pieţei de servicii poştale s-a evidenţiat o diversitate a ofertei de pe piaţă, serviciile fiind împărţite în poştă şi poştă accelerată (curierat).
Poştele private, servicii specializate în livrarea de plicuri şi colete de greutate mică vin să schimbe imaginea prăfuită a Poştei Române, fiind prima opţiune a companiilor pentru livrarea de plicuri, pliante, facturi şi alte documente, obligând în acest fel şi Poşta Română să-şi concentreze eforturile spre îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite, potrivit unui studiu de cercetare de piaţă al companiei Reveal Marketing Research - “Imagine asupra pieţei de servicii poştale”.
Aceeași sursă arată că ”dedicaţia poştaşilor, punctualitatea şi simţul lor de răspundere” sunt atribute obligatorii în construirea unui furnizor ideal, notorietatea lui şi vechimea pe piaţă având o importanţă mai scăzută.
Ȋntr-o perioadă în care exigenţa companiilor faţă de furnizori atinge cote maxime, în ceea ce priveşte furnizorii de servicii poştale se observă o întoarcere la valorile clasice atât de importante într-un parteneriat de succes: maleabilitatea şi posibilitatea negocierii condiţiilor unui contract, lucru cu persoane de încredere care işi asumă responsabilităţile şi bineînţeles, cunoaşterea nevoilor fiecărei companii de către reprezentanţii firmei de servicii poştale pentru propunerea şi identificarea celor mai potrivite soluţii.
”Acest lucru se datorează luptei strânse între aceşti furnizori şi a faptului că profesionalismul şi seriozitatea companiilor sunt atribute asociate din start cu acest tip de servicii”, declară Ada Sălăvăstru, director adjunct Reveal Marketing Research.
Pe piaţa de servicii poştale au fost identificaţi patru furnizori: Poşta Română, Post Master, Total Post şi Mailman Poştă Rapidă. Studiul Reveal Marketing Research arată că Poşta Română se poziţionează în