Cu preţuri competitive, design interesant şi motorizări performante, atacul francezo-nipon asupra teutonilor poate fi încununat de succes Maşinile de dimensiuni medii şi mici fac furori Cu preţuri competitive, design interesant şi motorizări performante, atacul francezo-nipon asupra teutonilor poate fi încununat de succes Maşinile de dimensiuni medii şi mici fac furori pe piaţa auto europeană, motiv pentru care în bătălia pe acest segment sunt prezenţi toţi producătorii auto care se respectă. Fie că e vorba de Volkswagen, Opel, Peugeot sau Toyota, Hyundai sau Suzuki, clasa mică reprezintă un tort din care toţi vor o felie cât mai mare. Dacă modelele germane şi franceze sunt arhicunoscute pe piaţă autohtonă, Suzuki este cunoscut de majoritatea românilor doar prin motociclete de excepţie. Totuşi, compania niponă are cu ce să concureze şi în industria auto, japonezii fiind prezenţi pe piaţa românească printr-o gamă bogată de modele. Poate cel mai cunoscut, evident, şi cel mai vândut, la noi, este Suzuki Swift, model ce a înlocuit vechea serie care s-a produs timp de aproape douăzeci de ani, din 1985 şi până în 2004. Un adevărat record în industria auto internaţională unde un model este prezent pe piaţă cel mult şapte sau opt ani. Designul, inspirat prea mult de la Mini Cooper Designul maşinii, cunoscut din conceptele S şi S2, dezvăluite de-a lungul anilor la saloanele auto, este criticat de unii, care consideră că Swift este o copie palidă a mult mai celebrului Mini Cooper. Alţii sunt atraşi de acest desen al caroseriei şi spun că lasă impresia unei maşini simpatice. Modelul a obţinut patru stele la testele EURO NCAP. Ca dotări de siguranţă, în echiparea de bază, Swift oferă sistem ABS cu distribuţia forţei de frânare EBD, airbag şofer şi pasager, bare laterale de protecţie în uşi, centuri retractabile, pretensionate, imobilizator motor, sistem decuplare pedalier în