?Vor fi omise linii strategice?
Mecanicii de locomotiva de pe raza Regionalei CFR Timisoara considera ca intentia guvernului de a discuta un proiect care prevede concesionarea a peste o mie de kilometri de cale ferata din interesul national in cel local risca sa lase fara nici un mijloc de transport mii de oameni. ?Cum concesiunea se face pe timp de zece ani, este oarecum subinteles faptul ca acesti concesionari vor urmari doar sa cistige. Astfel ca ei ajung sa mentina liniile concesionate la limita de avarie, pentru ca interesul este sa cistige investitia si ceva peste, nu sa bage bani in ea?, ne-a declarat Ioan Bolos, liderul sindical al mecanicilor de locomotiva din Timisoara. In acest moment, in cadrul Regionalei Timisoara exista peste 3.000 de kilometri de cale ferata. ?Cei mai afectati vor fi calatorii, pentru ca, daca in doua licitatii nu se gasesc concesionari, vor fi desfiintate traseele pe o mie de kilometri. De exemplu, nu va mai exista linia Timisoara - Resita. Nu vor mai exista nici trenuri intre Gataia, Ferendia, Semlacu-Mare, zona in care nici infrastructura nu exista, astfel ca oamenii nu vor mai putea circula decit cu tractorul. Vor fi omise si linii strategice, de legatura intre magistralele 9 si 2, astfel ca, in caz de urgenta, pentru a ajunge cu trenul de la Timisoara la Arad, oamenii vor trebui sa treaca prin Simeria si Filiasi. Mai mult, va fi afectata si linia auroregionala Timisoara - Cenad, in eventualitatea deschiderii circulatiei pe podul de peste Mures, si nu se va putea ajunge cu trenul la Szeged. In aceste conditii, vom incerca prin toate modalitatile sa impiedicam o astfel de decizie, ceea ce implica si un protest?, a mai spus Ioan Bolos.
?Am auzit «birfa» de la sindicalisti?
Reprezentantii Regionalei CFR Timisoara au, insa, o alta opinie. Eustatiu Nitu, seful Diviziei tehnice a Regionalei CFR Timisoara,