Situaţia economicã dificilã şi sensibilitatea consumatorilor europeni la preţuri afecteazã vânzãrile şi cota de piaţã a Apple pe principalele pieţe smartphone de pe continent, potrivit datelor companiei de cercetare Kantar Worldpanel ComTech, citate de Reuters şi Mediafax.
Lansarea iPhone 4S în octombrie a fost un succes pentru Apple în Marea Britanie şi în Statele Unite, însã nu a reuşit sã atragã atenţia în Europa continentalã, unde compania americanã a pierdut cotã de piaţã.
Piaţa europeanã pare sã favorizeze Google şi producãtorii de telefoane bazate pe sistemul de opereare Android.
"În Marea Britanie, SUA şi Australia, noul iPhone al Apple zboarã de pe rafturi în aceastã perioadã. Însã trendul este departe de a fi universal", comenteazã directorul de cercetare al Kantar, Dominic Sunnebo.
Cota de piaţã a Apple a crescut în ultimele 12 sãptãmâni de la 25% la 36% pe piaţa smartphone din SUA, respectiv de la 21% la 31% în Marea Britanie.
Pe de altã parte, cota de piaţã a companiei a coborât de la 29% la 20% în Franţa, respectiv de la 27% la 22% în Germania, cu scãderi similare în Italia şi Spania.
"Piaţa francezã pare tot mai sensibilã la preţ", a arãtat Sunnebo.
Vânzãrile slabe ale noului model iPhone pe continent pot fi explicate, cel puţin parţial prin situaţia economicã dificilã, şomajul ridicat din unele ţãri - peste 20% în Spania, aproape de acest prag în Grecia - şi temerile privind criza datoriilor de stat.
Produsul Intern Brut al zonei euro a crescut cu numai 0,2% în trimestrul al treilea, iar mulţi economişti anticipeazã contracţie în trimestrul al patrulea şi în primele trei luni ale anului viitor. Economia Italiei s-a contractat în trimestrul al treilea cu 0,2%, iar economiştii anticipeazã o scãdere de 0,6% pentru ultimele trei luni ale anului.
Potrivit Kantor, cota de piaţã a Google Android variazã între