Deşi condamnat de judecători la cinci ani de închisoare cu executare, Relu Fenechiu continuă să-i fie simpatic lui Crin Antonescu.
El îi trezeşte preşedintelui PNL un sentiment de simpatie la fel de mare ca acela pe care îl trezea haiducul Anghel Şaptecai, întruchipat de Florin Piersic, atunci când era băgat la ocnă de boierii cei răi, pentru că le lua partea oamenilor sărmani. Invitat la Antena 3, domnul Antonescu a spus că domnul Fenechiu a avut o activitate ireproşabilă în fruntea ministerului transporturilor şi că nimeni din USL nu i-a imputat ceva şi nu i-a pus cinstea la îndoială. Aici, două lucruri sunt demne de menţionat: 1. Nu USL hotărăşte cât de cinstit e domnul Fenechiu, ci justiţia. 2. Domnul Fenechiu nu e condamnat definitiv, are dreptul la recurs, iar cei care cred că e cinstit pot s-o facă în continuare.
Dar nu despre cinstea lui Relu Fenechiu voiam să vorbesc astăzi, ci despre activitatea lui ireproşabilă de ministru al transporturilor. Da, domnul Fenechiu a fost ireproşabil ca ministru pentru că aşa sunt în general oamenii care nu fac nimic. Ce să-i reproşezi unuia care n-a mutat un pai de colo până colo ? Cine nu munceşte, nu greşeşte, nu-i aşa ? Iar domnul Crin Antonescu este cel mai în măsură să aprecieze chestia asta. Cât a fost ministru, Relu Fenechiu s-a făcut că lucrează. Şi merită dată drept exemplu aici marea operaţiune de instalare a unor manageri privaţi la CFR sau la Tarom. Unde, de fapt, nu s-a întâmplat nimic. Tot ministerul le coordonează. Ar mai fi şi privatizarea CFR Marfă, neîncheiată nici până în ziua de azi. Alte „realizări majore”, domnul Fenechiu nu prea are.
Dar, într-un fel, este de înţeles. CV-ul domnului Fenechiu s-a intersectat cu domeniul transporturilor ca personalul de Titu cu TGV-ul. Fenechiu Relu a absolvit TCM (tehnologia construcţiilor de maşini) în 1990, şi-a luat două mastere la universităţi part