Google a ramas pe primul loc in clasamentul celor mai puternice 100 de marci din lume, cu o valoare de brand estimata la 86 de miliarde de dolari (54,2 miliarde de euro).
Google se situeaza in 2008 pe primul loc in topul celor mai puternice 100 de marci intocmit de compania de consultanta si cercetare Millward Brown, pentru al doilea an consecutiv, cu o crestere anuala cu 30% a valorii. Google a depasit conglomeratul american General Electric, al carui brand este estimat la 71,4 miliarde de dolari (44,9 miliarde de euro), scrie publicatia britanica The Guardian.
Marcile care ocupa urmatoarele locuri din clasament sunt Microsoft, cu o valoare de 70,89 miliarde de dolari (44,62 miliarde de euro), Coca-Cola, cu 58,2 miliarde de dolari (36,6 miliarde de euro) si China Mobile, evaluata la 57,2 miliarde de dolari (36 de miliarde de euro), conform datelor publicate de Millward Brown.
"Google a ajuns in top datorita performantelor financiare fantastice si valorii brandului", a spus directorul de brand al Millward Brown, Peter Walshe.
Ocupantii primelor cinci locuri ale clasamentului au ramas aceiasi fata de anul trecut, fiecare companie inregistrand anul acesta o crestere a valorii de brand intre 15% si 39% fata de anul precedent.
Cu toate acestea, anuarul BrandZ intocmit de Millward Brown, care ia in considerare performantele financiare ale unei companii si masurarea valorii brandurilor rezultata in urma unui studiu efectuat pe un esantion de 100.000 de consumatori la nivel global, a facut o serie de modificari in ce priveste marcile care ocupa restul din primele zece locuri. Valoarea de brand a companiei americane IBM a avut o crestere anuala de 65%, ajungand la 55,3 miliarde de dolari (34,7 miliarde de euro) si urcand trei locuri in topul BrandZ, pana pe locul sase.
Apple a fost compania care a avansat cel mai mult in top ze