Ridicarea maşinilor parcate ilegal în Capitală le-a adus, anul trecut, încasări uriaşe firmelor angajate de administraţiile locale, chiar dacă 2011 a fost o perioadă de plină criză. Unii primari refuză, însă, încasările.
În plină criză, hingherii de maşini din sectoarele 1, 2, 4 şi 6 au avut încasări de 5 milioane de euro, anul trecut, după ce au ridicat circa 40.000 de autovehicule parcate ilegal.
Dacă în sectoarele 3 şi 5 nu s-au ridicat deloc maşini, situaţia stă diferit în cazul firmei care s-a ocupat de tractarea automobilelor parcate ilegal din sectorul administrat de Andrei Chiliman.
Societatea a încasat, în 2011, în jur de un milion şi jumătate de euro. În sectorul administrat de Neculai Onţanu s-a adunat o sumă similară, pe când şoferii din sectorul 4, care au „călcat strâmb“, au plătit în jur de 700.000 de euro, iar cei din sectorul 6 aproximativ 1,35 milioane de euro.
În analiza făcută pe firmele care au ridicat maşini în Capitală, în 2011, se mai arată că din aceste sume s-au întors circa 290.000 de euro la bugetul local sectorului 1 şi 135.000 de euro în sectorul 6.
Mai mulţi şoferi, ale căror maşini au fost ridicate, au câştigat procesele împotriva firmelor şi administraţiilor locale, recuperându-şi banii.
Bani pentru parcări
Chestionată de hotnews.ro, administraţia locală din sectorul 1 a explicat că, anul trecut, au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, adică circa 1.000 de maşini pe luna.
Dacă până în aprilie anul trecut, taxa de recuperare a maşinii era de 833 de lei (238 de lei - taxa de ridicare; 238 de lei - taxa de transport; 357 de lei - taxa de depozitare pentru masinile auto mai mici de 3,5 tone), după 1 aprilie acest tarif a fost scăzut la 434 de lei cu ridicarea în 24 de ore. Pentru fiecare zi de întârziere, şoferii plăteau încă 50 de lei.
Astfel, T