Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii, controlat de omul de afaceri Virgil Cezar Rapotan, si-a modificat structura flotei de transport inca de anul trecut din cauza scaderii comenzilor din industria constructiilor, 20% din cele 1.000 de camioane actionand ca o firma de transport.
Compania detine una dintre cele mai mari flote din Romania, comparabila cu a marilor transportatori de pe piata locala. Spre comparatie, Edy Spedition, cel mai mare transportator privat din Romania, are peste 1.200 de camioane, potrivit ultimelor date disponibile.
"Inca de anul trecut am operat modificari in structura flotei noastre. Din aproximativ 1.000 de camioane am lasat pentru distributie aproximativ 800, iar cu cele 200 ramase am creat pentru aceasta perioada o flota independenta care actioneaza ca orice companie de transport. Speram ca incepand cu anul viitor sa le reintroducem in distributie", afirma Cezar Rapotan.
Aceasta decizie a fost de altfel si cea mai eficienta in reducerea costurilor, in conditiile in care vanzarile au scazut in primele opt luni cu 20% fata de perioada similara a anului trecut.
"Comparativ cu perioada similara a lui 2008 suntem la aproximativ minus 20% si credem ca acesta va fi probabil si rezultatul final al anului 2009. Factorii care au influentat reducerea cifrei de afaceri au fost blocajul creditarii in special in domeniul imobiliar si cel al constructiilor, intarzierea cronica as spune a platilor de la buget catre companiile de constructii care au executat diferite lucrari", afirma seful Arabesque. In plus, el considera ca scaderea preturilor materialelor de constructie, in lipsa cererii, a produs doar un gol in cifra de afaceri a distribuitorilor de materiale de constructii si finisaje.
Ritmul de scaderea de 20% a vanzarilor se va mentine pana la sfarsitul anului, potrivit reprezentantilor Arabes