Un trainer care preda in cadrul unui program de MBA nu trebuie sa aiba neaparat cunostinte exhaustive de business, ci trebuie, mai degraba, sa fie un bun facilitator. Desi experienta in afaceri nu este de neglijat si cantareste greu in CV-ul unui trainer,
"Exista posibilitatea de a avea in sala un cursant care sa aiba mai multa experienta de business decat trainerul. Un trainer bun de MBA trebuie sa fie avocatul diavolului", este de parere Adriana Dutescu, director al Bucharest School of Management (BSM), care ofera unul dintre cele mai vechi mastere de business de pe piata. Cu toate acestea, sarcina celui care preda in cadrul unui program de MBA nu este tocmai usoara. Pentru ca nu poti aparea oricum in fata unei clase in care unii dintre cursanti au afaceri de milioane pe mana si coordoneaza echipe de sute de angajati.
"Cu siguranta, acest challenge impune si implica o atitudine deosebita din partea trainerului, pentru ca, in final, fiecare contributie a studentilor sa sporeasca valoarea adaugata a experientei pentru toti cei din sala", spune directorul BSM.
Pe scurt, trainerul trebuie sa fie un profesionist cu "state" relevante in domeniul sau de business, care sa aiba un bun istoric profesional dovedit si abilitati de a interactiona si de a comunica eficient cu un public eterogen si matur.
Incepand cu anul 1998 si pana in 2005, BSM a pregatit 63 de traineri romani in Canada, pentru a aduce know-how-ul de acolo pe piata locala. In prezent, la programul BSM predau 18 profesori romani si 8 canadieni, acestia din urma venind in Romania punctual, cate doua saptamani pe an. Sistemul de evaluare este biunivoc, intrucat profesorul are rolul de a administra derularea cursului si de a fluidiza schimbul de idei al cursantilor, cursanti care, la randul lor, evalueaza profesorul, completand un chestionar la finalul cursului.
Desi,