Nicolae Badea, Ştefan Vuza, Gruia Stoica şi Cristian Burci sunt doar câţiva dintre afaceriştii români care se înghesuie să preia Avioane Craiova. Nici una dintre firmele acestora nu are legătură cu industria aeronautică. Pe listă mai figurează fraţii timişoreni Marius şi Emil Cristescu, un cetăţean libanez şi o firmă al cărei patron a fost implicat alături de ex-ministrul Sebastian Vlădescu în afacerile cu arme, pe relaţia Africa.Peste 15 firme sunt interesate de privatizarea SC Avioane SA Craiova, cu mai puţin de două săptămâni înainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor, informează surse din interiorul societăţii. Cele mai credibile dintre acestea, care au experienţă în industria aeronautică, sunt companii străine, cunoscute deja la nivel internaţional. Unul dintre investitorii interesaţi este grupul suedez SAAB - producător al avionului multirol Grippen. Altul este concernul italian Alenia Aeronautica - participant la proiectul Eurofighter Typhoon, cel mai avansat avion multirol european. Pe lista firmelor străine putem să-i trecem şi pe cehii de la Aero Vodochody - cea mai mare firmă de profil din această ţară, producător al mai multor tipuri de avioane, printre care aparatele de vânătoare şi antrenament L-29 Delfin, L-39 Albatros, L-59 Super Albatros şi L-59 Alca.
Vuza şi Gruia Stoica - aeronautică pe şine La cele trei companii se adaugă o listă întreagă de societăţi româneşti, cu afaceri mai mult sau mai puţin controversate, însă fără nici o legătură cu industria aeronautică. Spre exemplu, una dintre companiile pretendente este Jafco Holding Romania SA. Firma îi are în prezent ca principali asociaţi pe Eva Imad Jaffal (68,85%), o tânără de 23 de ani, de cetăţenie franceză, şi pe Jaffal Imad Mahmoud (23,53%), alţi acţionari fiind Norma Abas Choeib (6,27%) şi Nasser Eddine Talal Ali (1,33%), alt acţionar fiind Răuţă Elena Camelia - cu un pr