Tărâmul din social media este unul obscur pentru producătorii auto, vizibil ataşaţi de publicitatea convenţională, de la televizor. Nu demult, General Motors a luat două decizii care au suprins întreaga industrie: şi-a retras reclamele de la Super Bowl şi a renunţat la Ad-urile plătite de pe Facebook, pe motiv că publicitatea pe această platformă de socializare nu are un impact semnificativ asupra vânzărilor de autoturisme.
General Motors s-a retras, aşadar, din rândul advertiserilor tradiţionali de la Super Bowl, deci a renunţat la un public de 111 milioane de indivizi (numărul celor care urmăresc anual evenimentul), dar şi la unul de 900 de milioane de indivizi, utlizatori ai reţelei Facebook.
Bugetul de 4,4 mld. dolari destinat advertising-ului a rămas neschimbat din 2011 la General Motors, însă acesta va fi investit în medii noi - necunoscute, încă. Deşi canalele disponibile în social media sunt acum cele mai vizate de marii advertiseri, respectiv platformele de socializare şi cele mobile, unde entuziasmul faţă de brand-uri - fie ele noi sau vechi, actuale sau retro - pare să nu fi dispărut încă, producătorii auto nu pot trece de un impediment: lipsa cifrelor, respectiv incapacitatea de a afla câţi dintre indivizii expuşi Ad-urilor de pe Facebook devin clienţi.
Producătorii auto, cu bugete uriaşe pentru advertising-ului, nu sunt clienţi de neglijat. Aceştia caută medii eficiente.
În acest context, un lucru este cert: televiziunile, pe de altă parte, pierd sume mari. Dacă anul trecut, producătorii auto au investit 41,4% din bugetul de advertising în TV, anul acesta numai 39,6% din buget o să ajungă în publicitatea de pe micile ecrane.
În tot acest timp, platformele social media şi mobile se luptă să-şi dovedească potenţialul şi să sporească numărul de instrumente şi resurse de advertising. Nu degeaba! Advertising-ul pe