Italianul Marzio Bruseghin (Lampre) a cîştigat contratimpul de 39,4 kilometri disputat între Pesaro şi Urbino, după ce a surclasat specialişti ca Alberto Contador, Andreas Klöden (ambii Astana) sau Denis Menchov (Rabobank)
20 de ani au trecut de cînd Turul Italiei nu a mai trecut prin Urbino, timp in care francezul Jean-François Bernard a savurat statutul de ultim invingător în oraşul renascentist. Etapa a zecea a propus un contratimp individual de aproximativ 40 de kilometri, cu o căţărare pe Monte de Colbordolo la 24 de kilometri de start (pantă medie 10%), loc ales pentru a măsura al doilea timp intermediar, şi un urcuş continuu spre Urbino. La nouă kilometri după start a fost plasat primul indicator al performanţelor de pe traseul plat ca în palmă, în timp ce la borna 33, pe o căţărare ce măsoară în punctul culminant pante de 12%, organizatorii au postat ultimul punct de control.
O etapă liniştită, specifică celor de contratimp individual, în care rutierii nepricepuţi la un asemenea tip de exerciţiu nu au ieşit în faţă cu nimic. Toată lumea a aşteptat cu sufletul la gură ieşirea la rampă a favoriţilor din ierarhia generală, în frunte cu Alberto Contador, Andreas Klöden, Danilo Di Luca, Paolo Savoldelli (LPR) sau Riccardo Riccò (Saunier-Duval). Nimeni nu a dezamăgit. Oamenii de la Astana au avut o strategie simplă şi eficientă. Nici Klöden şi nici Contador nu au considerat îndreptăţit să atace la turaţie maximă pe porţiunea plată de la începutul etapei. În schimb, primul şi-a adjudecat cu conştiinciozitate cel de-al doilea punct intermediar, la opt secunde faţă de învingătorul final, lăsîndu-i cîştigătorului din Turul Franţei ultima zonă de control, adjudecată la 10 secunde distanţă de acelaşi etalon. Danilo Di Luca şi-a arătat limitele în această probă, a mers neglijent şi prost pe tot traseul şi nu a reuşit să se clasifice într