Bogdan Drăgoi, responsabilul cu finanţarea deficitului, spune că miza este să ne diferenţiem faţă de alte ţări din regiune.
Marea provocare a României în acest an va fi să-şi facă publicitate pe piaţa externă pentru a se detaşa de problemele altor ţări din regiune şi a se putea finanţa în condiţii rezonabile, afirmă Bogdan Drăgoi, secretar de stat în Ministerul Finanţelor responsabil cu Trezoreria.
"România are nevoie de publicitate externă. Chiar avem de spus o poveste de succes şi cred că trebuie să facem efortul să o spunem pentru ca investitorii să ne privească în mod diferit. Trebuie ca investitorii să afle că noi am făcut reformele corecte la timpul lor şi avem şansa să scoatem în evidenţă acest atu în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Ungaria. Nici nu vreau să mă gândesc cum va arăta scrisoarea de intenţie a Ungariei cu FMI", a spus Drăgoi într-un interviu pentru ZF. El admite că România a neglijat mult timp aspectul promovării externe şi afirmă că anul acesta Ministerul Finanţelor va fi prezent la toate conferinţele externe relevante pentru a vorbi despre România.
"În actualul context global, trebuie să fim emitenţi constanţi pe piaţa externă, nu avem altă opţiune. Dar trebuie să facem un efort mai mare pentru a ne diferenţia în ochii investitorilor faţă de alte ţări din regiune. Mesajul nostru va fi: uitaţi-vă la zonă, dar faceţi diferenţa. Dacă le explici situaţia concretă, contează la nivelul percepţiei." Finanţele şi-au programat să atragă anul acesta până la 2,5 mld. euro de pe piaţa externă. Drăgoi spune că nu se uită numai la Europa şi SUA, ci şi la pieţele din Asia şi din zona Golfului.
Responsabilul cu finanţarea României afirmă că din trimestrul IV al anului trecut a încheiat o înţelegere cu cele 8 bănci selectate ca dealeri în programul de finanţare externă EMTN - Erste Bank, Société Générale, UniCredit, Barclay