Incasarile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi s-au prabusit. Chiar daca au scumpit biletele in aceasta vara, sefii Regiei se plang ca banii din incasari abia daca le ajung sa acopere salariile celor peste 1.400 de angajati. Astfel, de la venituri de 170 mii lei pe zi, inregistrate in lunile trecute, incasarile din bilete au ajuns acum la doar 130 mii lei pe zi. Sefii RATP dau vina pe criza, dar si pe blatisti. Numai luna trecuta, controlorii Regiei au identificat aproape 3.000 de persoane care au calatorit fara bilet in mijloacele de transport. "Incasarile de la strada au scazut foarte mult, chiar daca, in mod normal, ar fi trebuit sa creasca odata cu venirea studentilor la Iasi, dar si cu majorarea preturilor la bilete. Din pacate, efectul este invers si avem probleme cu plata salariilor. Astfel, din incasari noi adunam 3,38 milioane lei pe luna, iar plata salariilor se ridica la 3,5 milioane lei. Mai strangem niste bani din publicitate, din cursele speciale pe care le punem la dispozitie, precum si din parteneriatele cu universitatile, dar tot este putin", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Criza financiara la RATP s-a acutizat in aceasta vara, cand oficialii Regiei au fost obligati sa ia mai multe masuri de austeritate. Trimiterea angajatilor in somaj tehnic, disponibilizarile individuale, pensionarea anticipata a unor angajati, reducerea consumabilelor si a cotelor de combustibil au fost doar cateva dintre masurile aplicate.
Incasarile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi s-au prabusit. Chiar daca au scumpit biletele in aceasta vara, sefii Regiei se plang ca banii din incasari abia daca le ajung sa acopere salariile celor peste 1.400 de angajati. Astfel, de la venituri de 170 mii lei pe zi, inregistrate in lunile trecute, incasarile din bilete au ajuns acum la doar 130 mii lei pe zi. Sefii RATP dau vina pe criza,