In ciuda estimarilor optimiste, magazinele din intreaga lume au avut cel mai prost sezon de Sarbatori din 2008, vanzarile inregistrand o crestere modesta.
Consiliul International al Centrelor Comerciale estimeaza ca vanzarile din saptamana incheiata duminica, fix inainte de Craciun, au urcat doar cu 0,7 la suta, aceasta fiind cea mai scazuta crestere inregistrata din 2008.
Acelasi nivel de crestere il estimeaza si MasterCard Advisors SpendingPulse, spre deosebire de cresterea vanzarilor inregistrata anul trecut in perioada Craciunului, ce se ridica la 2 procente.
In aceste saptamani, marile lanturi de magazine isi realizeaza aproximativ 30 la suta din vanzarile anuala si incaseaza circa jumatate din profitul anual.
Saptamana trecuta, firma de cercetare ShopperTrak si-a scazut estimarile de vanzari la 2,2 la suta, in noiembrie si decembrie 2012, fata de aceeasi perioada din 2011, in comparatie cu prognoza anterioara, de 3,3 la suta.
Astfel, acest sezon de Sarbatori este cel mai prost din luni noiembrie - decembrie 2008, cand s-a inregistrat o scadere de 4,4 la suta a vanzarilor, pe fondul recesiunii care tocmai se instala la nivel mondial, relateaza Reuters.
In Statele Unite, unde, de obicei, vanzarile sunt astronomice in perioada Sarbatorilor de iarna, in acest an se asteapta o crestere mai redusa decat in 2011 si 2010. Federatia Nationala a Retailerilor a estimat o majorare de 4,1 la suta, comparativ cu o estimare initiala de 5,6%.
Singura veste buna vine din partea vanzarilor online. Acestea se majoreaza incontinuu de cativa ani, "muscand" o cota importanta din piata vanzarilor totale.
In ziua de Craciun, vanzarile online au inregistrat o crestere de 22,4 la suta, comparativ cu nivelul de 16,4% de anul trecut, potrivit IBM Digital Analytics Benchmark.
Reduceri