Evenimentul care celebrează industria filmului a atras în ultimii 10 ani încasări de peste 720 de milioane de dolari din publicitate. Premiile Oscar 2011 au scăzut în audienţă şi au fost aspru criticate, însă evenimentul rămâne unul dintre cei mai puternici „magneţi“ de publicitate pentru televiziuni.
Premiile Oscar reprezintă cel mai important eveniment pentru industria filmului. Cu toate acestea, 2011 nu a fost cel mai bun an pentru evenimentul care premiază cele mai bune filme. Acest lucru s-a văzut şi în audienţele care în Statele Unite au suferit un declin de 10% comparativ cu anul trecut. Astfel, potrivit datelor de audienţă livrate de compania Nielsen, evenimentul a fost urmărit de 37,6 milioane de americani.
Rezultatul era de aşteptat, având în vedere că ediţia de anul acesta a Permiilor Oscar a fost catalogată drept plictisitoare şi predictibilă. Cele mai multe critici au fost primite de cuplul de prezentatori Anne Hathaway şi James Franco. Cei doi actori au fost selectaţi de organizatorii evenimentului cu scopul de a atrage un public mai tânăr. Anul trecut, media de vârstă a telespectatorilor care au urmărit evenimentul a fost de 50 de ani.
Au trecut anii de vârf ai publicităţii
Cu toate acestea, evenimentul rămâne unul dintre cei mai mari „magneţi" ai investiţiilor publicitare. Clienţii publicitari plătesc bani grei pentru a-şi difuza spoturile TV în timpul celor trei ore ale evenimentului. Chiar dacă încasările nu mai sunt ca în „vremurile bune" ale publicităţii, evenimentul încă mai aduce venituri consistente.
Potrivit unui raport realizat de compania de cercetare Kanatar Media, în ultimul deceniu, publicitatea la Oscar a fost o afacere de peste 720 de milioane de dolari. La începutul anilor 2000, veniturile din reclamă se situau în jurul a 60 de milioane de dolari. Anii „de vârf" ai evenimentului au fost 2006 - 2008, când P