Cu o strategie bine pusa la punct, saloanele de infrumusetare au reusit sa reziste pe piata si in perioada crizei. Cu investitii initiale de cateva mii sau zeci de mii de euro si cu preturi adaptate in functie de veniturile clientilor, aceste centre capata notorietate in randul romancelor.
Simona Cosovanu a infiintat salonul de cosmetica si infrumusetare corporala Michelle din Suceava in 2003. Desi avea doar 28 de ani si nu avea experienta in domeniu, in acel moment a considerat ca sectorul serviciilor va cunoaste o dezvoltare mult mai accentuata in viitor. "Inainte de a demara investitiile initiale am facut o vizita de documentare la un salon al unei prietene, insa mai tarziu aveam sa aflam ca acea vizita nu ne-a ajutat prea mult. Practic, tot ce am invatat a fost «pe banii nostri»", explica Simona Cosovanu.
Primii clienti ai salonului au aparut in urma unei minicampanii de promovare, prin care au fost anuntate serviciile oferite, dar si preturile aferente. Strategia dupa care Simona Cosovanu s-a ghidat a fost "un client multumit va reveni la noi si va aduce cu el un nou client", astfel ca salonul s-a specializat pe o anumita gama de servicii pentru care se putea oferi o calitate superioara.
"Odata cu criza, strategia noastra s-a modificat, astfel ca am redus preturile", potrivit antreprenoarei. Aceasta masura a fost completata de o campanie solida de promovare, prin utilizarea pliantelor, a SMS-urilor, dar si a e-mail marketingului, alaturi de afisarea pe site-ul salonului a listei complete de preturi.
Totodata, a fost creat un forum care se doreste a fi un barometru al serviciilor si preturilor practicate de saloanele din Suceava. "Scopul acestei actiuni a fost cresterea cotei de piata a afacerii noastre, profitul obtinut fiind pe planul secund", spune Simona Cosoveanu.
Clientii platesc intre 15 si 1.000 de lei lunar
Media