În lunile de vară se vinde bere de circa jumătate de miliard de euro
Piaţa îngheţatei şi cea a aparatelor de aer condiţionat sunt estimate la 100 de milioane de euro fiecare
Cele trei luni de vară reprezintă vârful de vânzări pentru pieţe precum cea a berii sau a sucurilor şi a apelor minerale. Într-un singur trimestru se concentrează circa 50% din piaţa berii, de exemplu, adică berarii vând în 90 de zile de 500 de milioane de euro, după cum estimează Asociaţia Berarii României.
În total, este vorba despre circa un miliard de euro, dintre care 500 de milioane de euro ar fi berea, urmată de băturile răcoritoare şi de apa minerală cu peste 300 de milioane de euro, de piaţa îngheţatei, 100 de milioane de euro şi încă 100 de milioane de euro de la vânzările de aparate de aer condiţionat. Căldura în exces însă poate strica afacerile la fel de uşor precum le încurajează.
“Căldura este bună, dar nu în exces. Dacă este prea cald, lumea nu mai poate consuma bere. Mai mult decât atât, circa 25% din vânzările de bere pe care le avem sunt cele de la terase, iar dacă este prea cald nimeni nu stă afară”, a declarat pentru Gândul Shaine Shachar, preşedintele Asociaţiei Berarii României, care reprezintă interesele producătorilor şi importatorilor de bere pe plan local. După cum a estimat el, piaţa berii valorează aproape un miliard de euro, din care 50% este obţinut în lunile de vară.
Situaţia este similară şi în cazul apei minerale. “În caz de călduri mari vânzările noastre cresc cu până la 30%. Per total, cele trei luni de sezon cald şi o parte din luna septembrie reprezintă circa 45% din total, pentru că apa minerală este mai degrabă un produs sezonier, cu vânzări minime iarna, de exemplu, cu excepţia zilelor premergătoare sărbătorilor”, ne-a declarat Adrian Teslovan, director de marketing Romaqua, liderul pieţei de apă minerală pe plan local.