Modelul de bază al constructorului bavarez oferă cel mai bun raport consum – performanţe de pe segment. Cu toate opţiunile, preţul său poate fi însă destul de piperat, apropiindu-se de 60.000 de euro
Seria 3 este cel mai important model BMW. Iar asta atât deoarece vorbim de versiunea prin care constructorul de la Munchen face cel mai mare volum la vânzări, dar şi pentru că fanii filosofiei bavareze EfficientDynamics pot opta pentru o maşină specială la un preţ ceva mai accesibil pentru o maşină premium de clasă medie. Pentru exemplificare, e suficient de spus că Seria 3 a ajuns acum la cea de şasea generaţie în 37 de ani.
Ca de obicei, aprecierea designului este o chestiune subiectivă. Pozele deconspiră totuşi prea puţin din aerul pe care îl respiră maşina, unul care păstrează nealterat caracterul impregnat de BMW în ultimele decenii tuturor produselor sale. Frontal, Seria 3 este o versiune miniaturală a furiosului Seria 5, în timp ce partea din spate este evident inspirată de acelaşi model. Farurile au primit tehnologie LED, potrivindu-se perfect cu grila devenită marcă înregistrată a bavarezilor. Interiorul este la fel de spectaculos ca la orice model BMW, maşina de la test, în echipare Sport, punctând prin pedalierul din aluminiu, inserţiile de plastic în culoarea caroseriei, pielea fină, scaunele cu o susţinere laterală bună şi cusături tot în culoarea exteriorului. Acestora li se adaugă alura de cockpit de avion pe care o are bordul, uşor orientat spre şofer, ca la fiecare model BMW din ultimii ani.
În cazul modelului de la test, cel mai plăcut sentiment l-a generat propulsorul diesel de 2.0 litri şi 184 CP, care este principala versiune preferată de piaţa românească. Cu un excelent cuplu de 380 Nm disponibili de la 1.750 rpm, motorul este suficient de puternic pentru un comportament foarte dinamic la nevoie, dar totodată ştie să