Pe arterele cu zăpadă, gheaţă sau polei, şoferii vor fi amendaţi, de la 1 noiembrie, dacă vor fi prinşi cu autoturismele neechipate de iarnă.
Obligatoriu "M" şi "S" (Mud and Snow)
Specialiştii spun că anvelopele de iarnă îşi păstrează aderenţa la temperaturi scăzute. Astfel, maşina poate înainta pe străzile acoperite de zăpadă si polei. În cazul anvelopelor all season, performanţele acestora lasă de dorit în ambele anotimpuri, cauciucul fiind prea tare, iarna şi prea moale vara.
De altfel, Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Poliţia Rutieră atrag atenţia şoferilor că anvelopele „all seasons" nu ţin locul anvelopelor de iarnă "Acest tip de anvelopă nu poate ţine locul de anvelopă de iarnă. De fapt inscripţia All seasons este una de natură comercială. Ca să fie considerate anvelope de iarnă, acestea trebuie să aibă pe lângă simbolurile M+S, M/S, M-S, M&S (Mud and Snow) (noroi şi zăpadă) şi câteva semne distinctive, precum un fulg de nea şi o creastă alpină", a explicat, pentru România Liberă, comisarul-şef Florin Pană ofiţer la Direcţia Rutieră.
Amenzi între 2.500 şi 4.000 de lei
Doar pentru autovehiculele care circulă pe porţiuni de drum cu gheaţă, zăpadă şi polei, obligativitatea de a fi dotate cu anvelope de iarnă, intră în vigoare de la 1 noiembrie. Ceilalţi nu sunt obligaţi să schimbe cauciucurile, dar dacă sunt surprinşi de zăpadă, riscă amenzi de zeci de mii de lei.
Reprezentanţii CNADNR spun că şoferii care nu au maşinile dotate cu anvelope de iarnă şi care provoacă blocaje în trafic vor fi pasibili de amenzi. Mai mult, în aceste cazuri se vor emite titluri de despăgubire care să acopere costurile CNADNR, cu deblocarea drumului. Valoarea unui astfel de titlu de despăgubire, poate varia între 1.000 şi 4.000 de lei, în funcţie de utilajele şi forţa umană necesare pentru eliberarea străzilor.
Potrivit noi