Pesimistii spun ca e o inmormantare scumpa, optimistii abia asteapta sa vada noutatile. Salonul auto care incepe pe 11 ianuarie la Detroit e cu totul special, lipsesc cativa producatori mari, fastul se va modera, iar noile produse vor incerca sa convinga clientii ca industria va progresa in continuare, chiar daca vanzarile cad. Numarul premierelor va trece de 50, printre cele mai interesante numarandu-se noi generatii ale Mercedes E Klasse, Toyota Prius si BMW Z4.
Salonul se va tine intre 11 si 25 ianuarie la Cobo Center in Detroit, dar spre diferenta de alti ani, o serie de producatori, cum ar fi Nissan si Mitsubishi, lipsesc deoarece au preferat sa-si cheltuiasca intr-un mod mai eficient banii.
De lipsa marcilor de traditie profita chinezii, care vor avea standuri mai bine plasate anul acesta. Astfel, companii putin cunoscute, precum Brilliance Auto (care vrea sa intre anul acesta si in Romania) si BYD (producator chinez de masini electrice sustinut si de Warren Buffet) vor fi in calea blitz-urilor.
E clar insa ca editia din acest an nu va mai fi asa fastuoasa, unele companii si-au anulat evenimentele de fite, altele dau petreceri in mai putine seri, iar firmele de catering au mai putine comenzi fata de anii trecuti. O schimbare de orientare se vede si la partea de produse, sigur, nu trebuie sa ne asteptam ca halele sa fie pline cu masini de clasa mica si motoare de 1 litru, dar e clar ca moderatia si tehnologiile alternative or sa fie prezente mai mult decat in anii trecuti.
Doua hibride vor tine capul de afis. Toyota aduce noua generatie a lui Prius, masina care de ani buni este cel mai vandut hibrid pe plan mondial. Japonezii promit ca masina va avea un consum mediu mixt de sub 5 litri/100 km dar le sufla in ceafa Honda cu hibridul Insight. Honda a pierdut cursa cu Toyota la vanzarile de hibride si acum incearca sa rec