În perioada februarie – mai, cei 57 de beneficiari direcţi – elevi ai claselor a VII-a A şi a VII-a B a Şcolii Gimnaziale 12, au parcurs, sub îndrumarea organizatorilor, cele 12 lecţii din Caietul elevului, instrument de lucru al proiectului.
Lecţiile au avut caracter interactiv, dinamic, bazat pe jocuri de rol, exerciţii practice care au stimulat creativitatea, dar şi reflecţia asupra situaţiilor prezentate, dezvoltând o atitudine critică la adresa comportamentului adictiv şi îmbogăţind, totodată, cunoştinţele elevilor despre efectele consumului de droguri.
În ceea ce priveşte componenta adresată părinţilor, pe parcursul lunii mai au fost organizate câte trei şedinţe cu părinţii pentru fiecare dintre clasele aplicante, scopul acestora fiind acela de a dezvolta abilităţi generale consolidare a relaţiilor de familie, precum şi de a controla şi soluţiona conflictele, abilităţi privind prevenirea consumului de droguri, crescând, astfel, nivelul cunoştinţelor părinţilor despre droguri şi ajutându-i să comunice copiilor lor minori atitudinile potrivite şi modelele de comportament adecvate cu privire la droguri, precum şi abilităţi ce asigură încrederea oamenilor în exercitarea rolului de părinţi.
Sfârşitul lunii mai a constituit, însă, şi finalizarea activităţilor dedicate elevilor şi părinţilor. Astfel, cu sprijinul Muzeului de Etnografie şi Artă Populară Tulcea, au fost organizate sub titlul „La şezătoare, vino Necenzurat!”, activităţi extraşcolare pentru fiecare dintre clasele aplicante, activităţi ce au adus laolaltă elevi, părinţi şi profesori diriginţi.
Cadrul de desfăşurare al evenimentelor i-a introdus pe participanţi în atmosfera de sărbătoare cu iz tradiţional, specific dobrogean, aşa că după ce au împărtăşit impresii legate de proiect şi şi-au prezentat creaţiile (desene, afişe, materiale ppt, scenetă, imn), s-au pri