In cifra absoluta, cele 28,3 milioane de tone capacitate depasesc chiar si cel mai bun an de trafic inregistrat in anul 1989, cu 27,2 milioane tone capacitate, din care insa 7,7 milioane tone capacitate au reprezentat transportul tehnologic cu material excavat din canal si utilizat la vremea respectiva pentru extinderea portului Constanta Sud Agigea.
Pentru o analiza mai riguroasa este de preferat a se urmari volumul de marfuri tranzitate si structura acestora, fapt ce ne va ajuta sa determinam si evolutia fluxurilor de marfuri atat la intern, cat si la international.
Daca in 1989, volumul de marfuri tranzitat era de 12560 mii tone, din care material excavat din canal 3863 mii tone, iar trafic international 446 mii tone, in 2004 s-a realizat un trafic de 13200 mii tone, din care 3600 mii tone il reprezinta traficul international.
Aceasta crestere evidenta este determinata in primul rand de diversificarea sorturilor de marfuri si aportul traficului international care a inregistrat o crestere de aproape 9 ori.
In ceea ce priveste sorturile de marfuri in anul 1989 ponderea cea mai mare o detinea transportul de minereu de fier si de carbune se situeaza in jurul cifrei de 600 tone, ponderea fiind de numai 45 la suta cu mentiunea ca acest transport s-a facut pentru combinatul SIDEX Galati, dar si pentru combinatele siderurgice de la Lom-Bulgaria,
Smederevo – Serbia, Dunajvoros – Ungaria. Pe langa aceste sorturi de marfa in anul 2004 a crescut ponderea transporturilor de minereuri neferoase 11,47 la suta, ciment si clinker 8,37 la suta, cereale 8,29 la suta, produse metalurgice 7,21 la suta , si toate acestea pe fondul intensificarii transportului de marfuri international.
Odata cu cresterea traficului au crescut si veniturile realizate de Administratia Canalelor Navigabile, fapt ce a permis efe