Cifra de afaceri cumulată a celor nouă agenţii şi regii de publicitate online a atins anul trecut valoarea de 21 de milioane de euro Chiar dacă internetul este văzut ca "răţuşca cea
Cifra de afaceri cumulată a celor nouă agenţii şi regii de publicitate online a atins anul trecut valoarea de 21 de milioane de euro
Chiar dacă internetul este văzut ca "răţuşca cea urâtă", rezultatele financiare din 2007 arată că încasările brokerilor de publicitate online nu sunt atât de modeste.
Regiile de publicitate pentru site-urile din .ro sunt de cele mai multe într-o poziţie ingrată şi riscantă. În ciuda unui număr destul de mare de internauţi, clienţii de publicitate sunt încă destul de reticenţi în a-şi investi bugetele în platforme online. Trebuie precizat că cifrele de afaceri ale acestor firme sunt foarte mari, în comparaţie cu profitul net încasat.
ARBOmedia conduce în topul "mogulilor" din mediul online românesc, putându-se mândri cu o cifră de afaceri de peste zece milioane de euro înregistrată anul trecut. Profitul net încasat de companie este destul de modest şi nu trece peste 9.000 de euro.
Acest lucru poate fi explicat prin faptul că, în 2007, ARBO a pierdut canalele TV de nişă, Jetix şi Hallmark, şi a investit în lansarea unui departament de vânzări exclusiv pentru site-urile pe care regia le administrează.
Cifră de afaceri mare, profit mic
Compania are însă un atu: contractul pe care l-a semnat la începutul acestui an cu platforma socială Hi5 şi investiţiile în grupul de presă craiovean "Gazeta de Sud".
Aflată sub pălăria Netbridge SRL, regia de publicitate online BooM (NetBridge Investments) deţine poziţia a doua în topul "mogulilor" din internetul românesc.
Cu 121 de site-uri, conform informaţiilor furnizate de platforma "Harta publicităţii online", NetBridge Investments are o cifră de afaceri de aproap