Emisiunea de ieri a ZF Live l-a avut ca invitat, pentru prima dată, pe Horaţiu Cocheci, reprezentantul firmei de con sultanţă fiscală PwC, care s-a ocupat de introducerea managementului privat la Tarom, pentru a explica ce se întâmplă în cadrul acestui proiect. În cadrul emisiunii a fost invitat şi Doru Lionăchescu, preşedintele Casei de Inves tiţii Capital Partners, care susţine ideea că introducerea managementului pri vat la companiile de stat este doar o so luţie de faţadă la problemele cu care se confruntă aceste companii.
Proiectul de introducere a managementului privat la companiile de stat din subordinea Transporturilor a debutat cu stângul, după ce la doar o săptămână după anunţarea celor şapte membri ai boardului Tarom şi a selecţiei lui Heinrich Vystoupil în funcţia de CEO, acesta din urmă s-a retras. De vineri seară, de când s-a aflat pe surse vestea retragerii lui Vystoupil, nu a fost făcut niciun anunţ oficial care să explice această situaţie, până ieri, când reprezen tantul PwC a venit la ZF Live.
Doru Lionăchescu, preşedintele casei de investiţii Capital Partners, prezent ieri la ZF Live, a spus că a fost sceptic de la bun început şi continuă să fie sceptic cu privire la faptul că "această inovaţie românească dâmboviţeană a managementului privat" ar fi soluţia pentru sectorul public românesc.
"În cazul particular al Tarom, lucrurile sunt şi mai complicate, pentru că această companie activează într-un dome niu al competenţei prin excelenţă, într-un mediu concurenţial necruţător, într-o industrie care se reaşază la nivel mondial. Tarom e o companie care continuă să piardă în ritmul de aproximativ 200.000 de euro pe zi. E o companie care, pentru oricine cunoaşte cât de cât ecosistemul aviaţiei mondiale, realizează că, în formula actuală, chiar şi cu genii în consiliul de administraţie, fără o schimbare structurală fundamen tală, aceast