Introducerea sistemelor Start-Stop pe autoturisme reduce semnificativ consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon, insa solicita foarte mult motoarele, care de la 25.000 de porniri-opriri intr-o durata de viata in 2004 ajung acum la 500.000, iar pana in 2020 la un milion, a declarat Corneliu Preda, manager Federal Mogul Romania, furnizor global in domeniul tehnologiilor pentru sisteme de propulsie si siguranta.
„Un motor clasic din 2004 pornea si repornea de 25.000 de ori pe intreaga durata de viata, in prezent s-a ajuns la 500.000 si in scurt timp, pana in 2020, credem ca se va ajunge la un milion de opriri-porniri intr-o durata de viata a motorului. Deci o trecere foarte mare, o schimbare majora si in consecinta o crestere a solicitarilor, a cerintelor pentru componentele motorului”, a precizat Preda, la conferinta de lansare a segmentilor Glyco Irox pentru sistemele start-stop si pistoanele de schimb Nural DuraBowl pentru motoare de dimensiuni reduse.
Motoarele hibride si start-stop au perioade mari de ungere mixta si conduc la uzuri mari ale materialelor obisnuite de cuzineti. Tehnologia Irox cuprinde cuzineti acoperiti cu polimeri, care rezista la functionarea de scurta durata fara lubrifiere. Noua tehnologie poate mari de peste 5 ori durata de viata a cuzinetilor palier si a cuzinetilor de biela si poate reduce cu pana la 50% frecarile, in comparatie cu straturile metalice de alunecare.
„Sistemul Start-Stop solicita mult mai puternic toate componentele aflate in frecare, fiindca apare acea frecare critica la momentul pornirii motorului cand ungerea nu este optima. Acesti cuzineti Irox de la Federal Mogul ajuta la rezolvarea acestei probleme, deci readucerea motorului intr-o zona normala de intretinere”, a adaugat Preda.
Federal-Mogul a lansat si pistoanele DuraBowl sub marca Nural, raspunzand cererii tot mai mari din partea pr